måndag 15 oktober 2007

jag vill också vara onormal, inte abnormal

När jag mår dåligt vill jag vara ifred
Men jag gråter mer om jag hamnar i motsatsen
nu kom de hit också
byter mellan fönstrena
På de flesta skolor finns elevråd
så även på denna skola
som jag vandrar omkring i om kvällarna
planlös ångest
varvas med diverse känslor beroende på vad de andra karaktärerna på spelplanen orsakar för problem
med sina handlingar
och butterflyformuleringar
jag är med i denna styrelse
en resa dök upp
jag med mina stora ögon väldigt små att upptäcka ondska med
såg lappen som sakta sjönk till marken
information som jag spred vidare till de andra
som jag vanligtvis tycker om
De får åka
inte jag
ojojoj vad mitt paranoida tyckasyndommig jag får vatten på sin kvarn
två har hoppat av
några som brytt sig
jag har brytt mig
fyra aktiva kvar -någotsånär
tre får åka
gissa vem som på morgonmötet får sitta och lyssna på deras
men då får jag ta med datorn
då kan vi dela

tänk 17 timmar
vi får väl sovkupe
jag måste ta med massa godis
får göra matteprovet på tisdag
då åker vi på torsdag
när går tåget
jag kan säga att jag är väldigt nojig när det gäller tåg
vi får vara där minst en kvart innan
skratt leenden varma blickar ojvadvikommerattharoligt
och så mitt i allt hör jag en röst
vad jobbigt det måste va
jag tycker synd om dig
tack
det hjälper lite
men mest åt det där nu rinner tårarna bara ännu mer hållet
ont i magen för resten av den dan
vill stänga av
titta på teve
vad som helst som inte är jag
På väg därifrån ser jag en vägg med planscher
om mer verkliga
för mig
situationer
övergrepp
alkoholism
psykisk misshandel
misshandel
handikappade föräldrar
osvosvosv
min blick bränner dig till aska var en fin formulering
som jag känner igen mycket väl
jag vill också ha normala problem
nu har de gått
martin säger tja
vem är martin? daniel
störmig
vad många tack får mig lite att le iaf
kanske därför jag gjorde det från första början
att man aldrig får vara ifred
aldrig snälla som stör
bara elaka med sina attribut
till martin: iaf måste dra nu (engelska)
ha de bra om du är snäll
/IWS

Inga kommentarer: