tisdag 18 september 2007

Stormöte

Idag på förmiddagen, fikat var mackor. Alla tog en macka utom jag. Glömde. Och sen var de slut.
Idag är det tisdagar. 0708 hatar jag tisdagar. Vi har dubbeltimma i naturkunskap och lunch halv ett. Halv. Ett.
Och även om jag skriver jag ska äga naturkunskap och matte i min blåa kalender känns det som att pulsa sig fram i sirap, en meter högt minst.
Vi/jag ska klippa ihop kollage med skolkamrater till skolkatalogen. Ska bli roligt att klippa.

Skulle kanske ta och skriva ännu en sonett.
I always love a challenge.

Vi pratar om etik och moral i både religion och filosofin, min åsikt står fast.

Det finns inte särskilt mycket goda människor. Huruvida man är en god människa eller inte beror på ens handlingar. Jag känner alltför många som verkligen har den uppfattningen om att de är goda människor, schyssta kompisar som 'ställer upp'. Samma människor hugger kniven i ryggen utan att blinka.
Som en självklarhet.

Lika självklart som
att man är en schysst kompis.

För andra visserligen då tänker jag.

Nu börjar naturkunskapen. Får logga ut och ta mina böcker och stega upp en trappa. Det finns många trappor på Sture. Jag känner mig svimfärdig och mår illa.Måste nog lägga mig ner.
/IWS

Inga kommentarer: