söndag 20 april 2008


Skrivkramp!
Minns ni nollsju? Morning Has Come och Mumindalen och brännboll och schack och skrivaskrivaskriva såklart. Nu blir det nya minnen.
Jag läser Glaskupan av Sylvia Plath och kan inte undgå att avundas hennes bildspråk. Avundas och avguda. Så där ska jag lära mig skriva.
Fast först ska man kanske lära sig läsa. I skolan sitter jag bara med The Knife i lurarna och riktar mina nakna ögonglober mot bokstäverna, som om de skulle hoppa upp i huvudet på mig av sig själva. Latmask. Sedan jobbar jag skjortan av mig på något estetiskt projekt som en dokumentärfilm och får MVG ändå. Men det kräver a hell of a time. Och är egentligen mycket jobbigare än att bara kolla kriterierna och göra vad man ska. Men jag står helt enkelt inte ut med det.
Vårväder är härligt, men jag kan inte njuta fullt ut. Det är jobbigt just nu. Men jag kan inte säga att jag kämpar för det gör jag inte. Jag vill inte kämpa. Sängen är den härligaste platsen, sängen och sova, särskilt när man inte ska. Som måndagsmorgonar. Eller hela dagen. Fast ibland är jag duktig och gör vad man ska. Går upp och till skolan även om jag inte jobbar men det är ju bättre än ingenting. Eller?
Men nu till lite muntrare saker! Det är nämligen så... hrmm, trumvirvel, om jag får be. Det är nämligen så att TTT Productions vann jurypriset på FilmMaran i Laholm! Yay! Min filmgrupp har vunnit vårat första pris! Vi fick 24 h på oss att göra en film på 4 min, som skulle innehålla 3 föremål, 3 miljöer och lyda temat; "det är inte alltid som det verkar". Vi valde att göra en högst kryptisk film, innefattande båd humor, drama och romantik, med musikalinslag med kompositioner som vi skrev och spelade in själva. Sedan spelade vi hela köret i bakvänd kronologisk ordning. Så banne mig om de inte synade den noga!
Nej, nu go' vänner... tack och adjö för mig!
/Tove

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Tove! Det kommer bli något helt galet bra av dig en dag(det är det redan, men bra kan bli bättre än bäst?).
Ha det bra alla skrivkrampare! På återseende:)

Varbergs Bibliotek sa...

Hej Tove!
Underbart skrivet, måste bara undra:
är det du som har målat blomman, eller är det du som fotat den??

Sysslar ju med olja nu så vet hur svårt det är!

Kram/Isabel :D