tisdag 19 februari 2008

Sportlov, eller ska man verkligen kalla det så?
Själv sitter jag hemma, utan minsta snö till syne och utan någon större fysisk aktivitet.

Sover nog mest.
Men det sägs att det ska kallas för sportlov ändå.

Vad har ni för er allihop?
Inte är det mycket liv här inte.


Sommarjobb, sommarjobb, sommarjobb
Jag blir snart manisk
tokig
galen
frustrerad
Jag undrar om det kommer att bli något av det
Trots att de flesta varit trevliga
Men jag tror inte att min ansökan gör någon större skillnad i deras liv
Även om den skulle göra det i mitt
Fast det tror jag inte har någon betydelse

Kanelbullar
Har ni smakat dem på Fribergs?
Det ryktas från mitt inre att de är VÄLDIGT goda!
Så tappra vänner, kämpa er dit - det är det värt!


Nej, nu ska jag ta och vandra bort till posten, inhandla frimärken och stoppa bunten med brev på den gula lådan för att vandra hemåt med en förhoppning om att någon en vacker dag ska höra av sig om min sommar. Samtidigt är jag lite nyttig och gör det man borde göra på sportlovet, även om det egentligen inte gör så stor skillnad för det som händer i världen om jag tar mina steg eller ej. Det finns alltid någon annan där som kan ta över ändå.

Och när jag tänker på det, bokhyllan väntar ännu på boken från lägret... Månne den trilla ner i den rektangulära lådan någon dag härnäst?

/Emma*

Inga kommentarer: